Overslaan

Vijf tips om tot innerlijke rust te komen!

Voel jij je soms ook schuldig naar jezelf als je een weekje niet gesport hebt? Of .. op een dag je stappendoel niet hebt bereikt? Wij begrijpen je! En waarschijnlijk met ons vele anderen. De hoogste tijd dus om een andere weg in te slaan en de rust te gaan accepteren, want rustmomenten blijken juist gezond voor je te zijn!

We leven in Nederland een gehaast leven. Zeker als je onze patronen vergelijkt met het buitenland. We maken vaak volle werkdagen, haasten ons naar de supermarkt en hollen vervolgens weer door naar onze hobby’s en sporten (en die van je kinderen!). We doen het vaak met de goede bedoelingen, maar wist jij dat het soms gezonder is om een weekje wat minder te doen en te rusten?

Rust leidt tot Mens Health tot onder andere een beter spierherstel, meer slaap en minder stress. Dus een dagje ‘niet sporten’ heeft juist een positief effect op je spieropbouw. In onze blog ‘Waarom een rustdag belangrijk is voor je spieropbouw’ schreven we hier al eerder over.

Maar.. wie denkt dat rusten hetzelfde is als bankhangen en Instagrammen, kan volgens Lightman van een koude kermis thuis komen. In zijn boek, Praise of wasting time, legt hij uit dat dit juist niet de activiteiten zijn die je nodig hebt om tot innerlijke rust te komen. Volgens hem is het beter om op zoek te gaan naar andere activiteiten. In deze blog geven we je daarom nog vijf korte tips om tot innerlijke rust te komen!

  1. Ga wandelen

In onze blog ‘Vijf gezonde tips om jezelf te vermaken tijdens de herfst!’ gaven we je al tips om er lekker op uit te gaan en te gaan wandelen. Zet je telefoon op stil en duik lekker een bos in. Volgens Lightman kom je zo echt tot innerlijke rust. En.. je zit hierbij dus helemaal niet stil! 

2. Verdiep je in Mindfullness

Als je je zelf vaak schuldig voelt om het nemen van rust, kan het geen kwaad om je eens te verdiepen in mindfullness. Zoek eens online naar meer informatie. Het is echt niet zo zweverig zoals jij misschien denkt!

3. Zoek de stilte op

Heb je een ruimte in huis waar je het helemaal stil kunt maken? Ga hier eens zitten en gebruik de mediatie functie eens op je Fitbit. Dit moment van rust en herstel is misschien precies dat gene wat je lichaam even nodig heeft!

4. Slaap lekker!

Rusten nemen leidt ook tot een verbeterde slaap.. en andersom! Probeer eens op tijd te gaan slapen. Doe wat ruimer van te voren je schermen uit, lees of mediteer wat en duik lekker onder de wol. De meeste mensen in Nederland slapen echt te weinig, wat dus ook weer een negatief effect heeft voor je rust, stress en spieropbouw.

5. Geef jezelf ruimte en zet je gedachten eens op papier.

Gaat het negatieve en onrustige gevoel niet zomaar weg? Waarom probeer je ze dan niet van jezelf af te schrijven? Van piekeren krijg je namelijk stress en dat heeft een negatief effect op je spier herstel en opbouw.

Geef jij jezelf genoeg tijd om lekker te lummelen of ben je altijd druk?

Laat het ons weten op Instagram!

Delen:

Ouder bericht Nieuwer bericht

Voor je het weet door de brievenbus.

Heb jij voor 16.00 uur besteld?
Dan wordt je bestelling dezelfde dag verzonden.

Nooit meer weggegooid geld.

Kleur niet zoals je dacht? Partner boos? Tot 30 dagen na je aankoop retourneerbaar.

Kwaliteit doet ertoe.

Op elke aankoop 2 jaar garantie. Omdat wij er zeker van zijn dat alleen jij het stuk kan maken.