Overslaan

Vijf tips om weer relaxed aan het werk te gaan na de zomervakantie

Hmm.. Zon, zee, lekker hapje eten en vooral geen stress! Wat was de zomervakantie toch heerlijk. Gelukkig was er deze zomervakantie veel meer te doen doordat de corona maatregelen één voor één verdwenen. Je voelt je weer helemaal ontspannen en gelukkig. 

En dan gaat de wekker weer af! Voor je het weet is je vakantie (die je misschien nu nog hebt) al weer voorbij en begint de dagelijkse drukte van het werk, sporten en de kinderen weer. Herken jij ook dat je van de eerste paar dagen gesloopt thuis komt? In deze blog geven we je daarom vijf tips waarmee je dit kunt verzachten of kunt voorkomen!

Geniet van je vakantie avonturen!

Iedereen maakt wel wat mee op zijn vakantie, jij dus ook! Laat je stem in de kantine of tegen je collega's horen. Vertel er lekker op los. Waarom? Omdat je dan je vakantie nog een keertje kan herbeleven en de fijne herinneringen bij jezelf op roept. Heb je een minder leuke vakantie gehad? Focus je dan op de dingen waar je wel van genoten hebt! 

Take it easy!

Wij hebben nog nooit gehoord dat een baas of leidinggevende targets of eisen heeft gesteld op de éérste werkdag na een zomervakantie. Hopelijk geldt dat ook voor jou. Misschien vul je je eerste dag (of dagen..) wel met het lezen en doornemen van je e-mails. Neem er ook je tijd voor en geef jezelf soms een verdiende pauze. Maak een ordening in je mails en bepaal prioriteiten. Overzicht en structuur gaan je deze dagen echt verder helpen. Maak je prioriteiten per dag niet te groot en zorg eventueel voor een opbouw in activiteiten. Maak het haalbaar en rustig voor jezelf. 

Maak je hoofd leeg

Op zo een eerste werkdag doe je weer enorm veel indrukken op, zeker als je een sociaal beroep hebt. Zorg daarom dat je van te voren nadenkt over een activiteit waarbij je je hoofd kan legen. Fiets jij bijvoorbeeld graag terug naar huis? Of heb je de tijd om meteen te kunnen hardlopen of wandelen? Gun je zelf dit moment dan ook, voordat je weer in de sleur van thuis beland (kinderen, koken, wassen, opruimen.. noem het maar op).  

Eet gezond en bereid je daar op voor

Misschien komt deze tip net een dag te laat.. maar begin je morgen pas of volgende week dan kan hij goed van pas komen. Zo'n eerste werkdag of week kost je vaak genoeg energie. Daarom heb je gezonde nieuwe energie nodig. Ben je ook na je eerste werkdag helemaal uitgeblust en heb je geen fut om gezond te koken? Een ongezonde maaltijd ligt op de loer! Bereid je hier dan op voor. Kook bijvoorbeeld de avond van te voren al een gezonde maaltijd, die je in de koelkast kunt bewaren om bijvoorbeeld in de oven te zetten of op te warmen. Dit scheelt je energie en het levert je gezonde energie op. Je bent jezelf later dankbaar!

Ga op tijd slapen

Zelf begin ik altijd in de laatste week van mijn zomervakantie al met het opbouwen van mijn ritme. Ik ben een wrak als het gaat om een ritme in de zomervakantie. Laat opblijven en lang uitslapen glippen er bij mij in enkele dagen volledig in. Daarnaast gebruik ik mijn Fitbit om van te voren mijn slaappatroon te onderzoeken en bij te stellen. Zelf vind ik het heerlijk als ik 9 uur (!) geslapen heb. Dan kan ik mijn werkdag weer aan en ben ik weer in staat om creatieve ideeën te bedenken. Maar dit is natuurlijk voor iedereen anders. 

Hopelijk helpt deze blog jou om je zomervakantie niet te vergeten en langzaam weer aan het werk te gaan. Zet hem op! 

Liefs,

Team Fitbitbandjes.nl

Delen:

Ouder bericht Nieuwer bericht

Voor je het weet door de brievenbus.

Heb jij voor 16.00 uur besteld?
Dan wordt je bestelling dezelfde dag verzonden.

Nooit meer weggegooid geld.

Kleur niet zoals je dacht? Partner boos? Tot 30 dagen na je aankoop retourneerbaar.

Kwaliteit doet ertoe.

Op elke aankoop 2 jaar garantie. Omdat wij er zeker van zijn dat alleen jij het stuk kan maken.